سبد خرید خالیست

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

خانه » رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

اگر شما طراح سایت هستید قطعاً کلمه رپورتاژ آگهی را برای یکبار هم که شده شنیده اید. اما آیا با معنا و مفهوم آن آشنا هستید؟ احتمالاً سوالات زیادی در این خصوص به ذهنتان خطور کرده است! شاید با خود پرسیده باشید که اصلاً رپورتاژ چیست ؟ از کجا آمده است؟  کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟ چطور باید رپورتاژ بنویسیم؟ و برخی از سوالات دیگر. به بیان ساده باید گفت که رپورتاژ اگهی همان طور که از نامش پیداست نوعی آگهی است که در قالب گزارش تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تعریف رپورتاژ آگهی و تاثیر رپورتاژ در سئو سایت بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات متنی محسوب می شود که در قالب یک گزارش تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً از رپورتاژ آگهی برای معرفی کسب و کارهای اینترنتی استفاده می شود. در این نوع تبلیغ، شما مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی کرده و سپس آنها را به یک سمت دلخواه هدایت می کنید.

مزایای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی تکنیک بازاریابی است که اغلب برای معرفی برند، تبدیل، و تولید سرنخ استفاده می شود. رپورتاژ آگهی دارای مزیت های مختلفی است که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی کنیم.

1- افزایش ترافیک سایت

یکی از اصلی ترین مزیت های رپورتاژ آگهی، افزایش تعداد مخاطبان سایت می باشد. در واقع؛ رپورتاژ آگهی شانس محصولات و خدمات شما را برای دیده شدن چندین برابر می کند. به طورکلی می توان گفت؛ یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ آگهی، افزایش آگاهی از برند می باشد.

2- برای همه مناسب است

فرقی نمی کند که چه نوع کسب و کاری را اداره می کنید و آیا کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک، در هر صورت رپورتاژ آگهی باعث می شود تا کار شما بیشتر دیده شود و مخاطبان بیشتری برند شما را بشناسند.

3- افزایش آگاهی از برند

همانطور که اشاره شد، رپورتاژ آگهی به دیده شدن برند شما کمک می کند. زمانی که یک تبلیغ در سایت های پرطرفدار و پرمخاطب برای برند شما منتشر می شود، قطعاً این موضوع به افزایش ترافیک و دیده شدن برند کمک می کند.

4- هزینه مناسب

رپورتاژ آگهی نسبت به سایر تکنیک های بازاریابی و تبلیغات از نظر هزینه به صرفه تر است، حتی می تواند آنقدر قوی باشد که مخاطبان شما را چندین برابر کند. شما با یک هزینه معقول می توانید برند و کسب و کارتان را به هزاران مخاطب معرفی و رتبه سایت خود را افزایش دهید.

5- بهینه سازی سئوی خارجی سایت

یکی از بهترین روش های بهبود سئوی خارجی سایت، گرفتن بک لینک می باشد. زمانی که رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می کنید و روی کلمه مورد نظر لینک می دهید، می توانید از آن سایت یک بک لینک فالو و معتبر دریافت کنید که این موضوع نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت می شود، بلکه باعث بهبود سئوی خارجی سایت شما نیز می شود.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

پس از اینکه وب سایت مورد نظر خود را برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام دلخواه به مخاطبان پیدا کردید، نوبت به نوشتن یک رپورتاژ قوی می رسد. برای نوشتن رپورتاژ آگهی نکات زیادی وجود دارد که حتماً باید برای موفقیت آنها را بدانید و از آنها استفاده کنید.

تاثیر رپورتاژ در سئو سایت

1- مخاطبان خود را بشناسید

همانطور که می دانید، هدف اصلی نوشتن رپورتاژ، جذب مخاطب و افزایش فروش می باشد. بنابراین در اولین قدم باید مخاطبان خود را بشناسید و برای آنها رپورتاژ منتشر کنید. همچنین سعی کنید در سایتی رپورتاژ منشتر کنید که با نوع کسب و کار شما مطابقت دارد.

2- کپی پیست نکنید

مهم ترین ارزش نوشتن یک رپورتاژ مناسب، منحصربفرد بودن آن است. به هیچ عنوان برای نوشتن رپورتاژ کپی نکنید و سعی کنید یک محتوای اختصاصی و منحصربفرد که در هیچ سایتی وجود ندارد، استفاده کنید.

3- از کلمات کلیدی استفاده کنید

برای اینکه مخاطبان متوجه شوند که تمرکز شما روی چه مواردی است، سعی کنید از کلمات کلیدی و هم خانواده آنها در طول محتوا استفاده کنید. این موضوع می تواند باعث شود که کاربران بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند.

4- عنوان های جذاب بنویسید

هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمی تواند باعث شود که مخاطب لینک رپورتاژ شما را باز کند. بنابراین سعی کنید از عنوان یا تیترهایی استفاده کنید که کاربران را ترغیب به مشاهده محتوا کنند.

5- کوتاه و مفید بنویسید

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در هنگام تولید رپورتاژ باید مد نظر داشته باشید این است که تا حد امکان خلاصه و مفید بنویسید و از نوشتن محتوای خیلی طولانی دوری کنید. قطعاً مخاطبان شما حوصله خواندن یک محتوای طولانی را ندارند، بنابراین شما باید خیلی سریع مخاطبان را به آنچه که می خواهند برسانید.

تاثیر رپورتاژ در سئو سایت

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد ؟

درج رپورتاژ آگهی می تواند مزایای چندگانه ای برای شما داشته باشد. از یک طرف رپورتاژ آگهی باعث می شود تا مخاطبان بیشتری برند و کسب و کارشما را بشناسند که این موضوع به موفقیت کار شما کمک می کند. از طرف دیگر؛ رپورتاژ آگهی می تواند سئو و رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوگر همانند گوگل بهبود دهد. در ادامه بیشتر شما را با نقش رپورتاژ اگهی در سئو سایت آشنا می کنیم.

– باعث افزایش تعداد بک لینک می شود: یکی از ساده ترین روش هایی که باعث می شود گوگل اعتبار سایت شما را افزایش دهد، استفاده از بک لیک های باکیفیت می باشد. به طور کلی؛ هر چه قدر افراد بیشتری از طریق سایت های مختلف وارد وب سایت شما شوند و از انها بک لینک دریافت کنند، قطعاً گوگل اعتبار بیشتری برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.

– افزایش ترافیک سایت: یکی دیگر از عواملی که می تواند به صورت مستقیم روی سئوی سایت تاثیر داشته باشد، بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان به صورت روزانه می باشد. رپورتاژ آگهی همانند یک تبلیغ گسترده باعث می شود تا کاربران بیشتری به سایت شما هدایت شوند و ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

– دریافت بک لینک های دائمی: یکی دیگر از مزیت هایی که رپورتاژ آگهی نسبت به سایر تبلیغات دارد این است که رپورتاژ آگهی به صورت موقت نیست و ممکن است تبلیغ شما برای همیشه در یک سایت پرطرفدار باقی بماند. بنابراین اگر به درستی رپورتاژ آگهی منتشر کنید و از کلمات کلیدی مناسب در آن استفاده کنید، قطعاً روز به روز مخاطبان بیشتری به سایت شما هدایت می شوند.

سوالات متداول

انواع رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی دارای انواع مختلفی همچون: رپورتاژ آگهی در روزنامه ها و مجلات، رپورتاژ آگهی تصویری و رپورتاژ آگهی خبری می باشد که شما می توانید متناسب با کسب و کارتان از هریک از آنها برای درج آگهی استفاده کنید.

چه زمانی از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید علاوه بر ترافیک، کاربران بیشتری با برند و خدمات شما آشنا شوند، می توانید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

جمع بندی: رپورتاژ چیست و تاثیر رپورتاژ در سئو سایت چگونه است؟

به طور کلی؛ رپورتاژ آگهی با هدف جلب اعتماد و افزایش مخاطب ایجاد می شود. به همین دلیل می توان آن را به عنوان بهترین تکنیک برای تبلیغات اینترنتی در نظر گرفت. ما در این مطلب شما را با تعریف رپورتاژ و مزیت های آن آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: blog.hubspot