سبد خرید خالیست

اینستاگرام Notes چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

خانه » اینستاگرام Notes چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اینستاگرام Notes جدیدترین ویژگی این شبکه اجتماعی است که به استاتوس و تا حدودی توییت شباهت دارد، اما چگونه می‌توانیم Notes بسازیم؟

اینستاگرام هرچند وقت یکبار به ویژگی‌های تازه‌ای مجهز می‌شود و حالا با یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام برای سال 2022 روبه‌رو هستیم. احتمالاً در روزهای اخیر در بالای بخش دایرکت مسیج با نوشته‌هایی در کنار تصویر پروفایل دوستان‌تان روبه‌رو شده‌اید، این ویژگی Notes نام دارد که چند روز پیش معرفی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. در این مطلب شما را با اینستاگرام Notes آشنا می‌کنیم و نحوه استفاده از آن را آموزش می‌دهیم.

اینستاگرام Notes چیست؟

قابلیت Notes، عبارت‌های متنی کوتاهی هستند که در بالای اینباکس یا صفحه دایرکت مسیج ظاهر می‌شوند. این عبارت‌ها مانند استوری‌ها تنها 24 ساعت قابل مشاهده هستند و پس از این مدت، به‌طور خودکار حذف می‌شوند. یادداشت‌ها می‌توانند حداکثر 60 کاراکتر داشته باشند که شامل متن و ایموجی می‌شود.

یادداشت‌ها یا Notes با استوری‌ها تفاوت دارند. اول از همه، Notes شامل متن و ایموجی می‌شود و نمی‌توانید در آن‌ها از عکس یا ویدیو استفاده کنید. علاوه‌ بر این، این قابلیت جدید برخلاف استوری‌ها در صفحه اصلی و بالای فید به نمایش گذاشته نمی‌شوند و تنها می‌توانید آن‌ها را در صفحه دایرکت مسیج ببینید.

یکی دیگر از تفاوت‌ها مربوط به اشتراک‌گذاری آن‌ها می‌شود. در حالی که می‌توانید استوری‌های حساب‌های عمومی را به اشتراک بگذارید، چنین قابلیتی برای Notes وجود ندارد. درنهایت این یادداشت‌ها به عموم کاربران نشان داده نمی‌شوند و تنها فالورهایتان آن‌ها را می‌بینند یا اینکه می‌توانید آن‌ها را با دوستان نزدیک‌تان یا همان افراد حاضر در لیست Close Friends به اشتراک بگذارید. با وجود این تفاوت‌ها، یادداشت‌ها هم مانند استوری‌ها پس از 24 ساعت به‌طور خودکار ناپدید می‌شوند.

چگونه در اینستاگرام، Notes بسازیم؟

حالا که با این قابلیت جدید اینستاگرام و کارکرد آن آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. برای اینکه اولین Notes خود را بسازید، تنها کافیست چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

  • اینستاگرام را باز کرده و روی آیکون شبیه به موشک کاغذی در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا به صفحه اینباکس یا دایرکت مسیج بروید.
  • در بالای این صفحه، یک علامت بعلاوه (+) در کنار تصویر پروفایل‌تان می‌بینید. در زیر عکس پروفایل‌تان عبارت «Leave a note» قرار گرفته که به نوعی شما را به تشویق به گذاشتن یادداشت می‌کند. آیکون بعلاوه را لمس کنید.
  • در صفحه بعدی، باید در یک باکس با عبارت «Share what’s on your mind»، متن مدنظرتان را تایپ کنید. همانطور که گفتیم، امکان استفاده از ایموجی هم وجود دارد.
  • حالا باید مشخص کنید که چه افرادی یادداشت‌تان را ببینند: فالورهایی که آن‌ها را دنبال می‌کنید یا افراد حاضر در لیست دوستان نزدیک‌‌تان (Close Friends).
  • پس از انجام مراحل بالا، تنها کافیست روی گزینه Share ضربه بزنید. حالا در صفحه دایرکت مسیج می‌توانید یادداشت خود را در کنار یادداشت دیگر افراد ببینید.

همانطور که مشاهده کردید، فرایند ساخت و اشتراک‌گذاری Notes در اینستاگرام بسیار ساده است. کاربران می‌توانند به یادداشت‌های شما واکنش نشان دهند و این واکنش‌ها در صفحه اینباکس دریافت می‌شوند، درست مانند پاسخ استوری‌ها.

این ویژگی جدید اینستاگرام کمی به توییت هم شباهت دارد و ظاهراً می‌خواهد گفتگوها میان کاربران را افزایش دهد. همچنین قابلیت Notes تعامل کاربران با یک حساب کاربری را بیشتر می‌کند. درنهایت باید منتظر بمانیم تا ببینیم کاربران چه واکنشی نسبت به این قابلیت جدید اینستاگرام از خودشان نشان می‌دهند و می‌تواند به یکی از بخش‌های اصلی شبکه اجتماعی تبدیل شود یا خیر.